نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

آخرین مطالب
پیوندها

پروپوزال روانشناسی

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

پروپوزال روانشناسی

پروپوزال پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان

پروپوزال پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستاندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 31 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 17 

پروپوزال پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان

قیمت فایل فقط 35,000 تومان

خرید

پروپوزال پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان

شامل زیر میباشد

پروپوزال روانشناسی

بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق ) :

اهمیت و ضرورت:

سوابق مربوط ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق ) :

پژوهش های داخلی:

پژوهش های خارجی:

فرضیه ها ( هر فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شده است .) :

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :

اهداف تحقیق ( شامل اهداف علمی1 ، کاربردی 2 و ضرورت های 3 خاص انجا تحقیق ):

هدف کاربردی بیان نام بهره وران ( اعم از مؤسسات آموزشی و اجرایی و غیره ):

جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق :

نوع روش تحقیق:

انواع متغیرها (وابسته - مستقل و...):

جامعه، نمونه و روش نمونه گیری:

ابزار پژوهش (شرح کامل پرسشنامه ها و پکیج ها) :

« صـابئی » از ریشـة « صَبَأَ » به معنای « طلع »، « خرج » و « برز » می‌باشد. جوهری‌ در الصحاح نوشته است : « صبات. .. هنگامی که برای آنان ظـاهر شـد. صبا ناب البعیر : دندان نیش شتر ظاهر شد و صبات ثنیه غلام : دنـدان پسـرآشکار شد »( جوهری، بی‌تا، ج2، ص67 ). ابن‌منظور نیز می‌نویسد‌ : « صـَبَأَ‌ عـلیهم یَصـْبَأُ صَبْأً و صُبُوءاً و أَصْبأَ کلاهما : طَلَعَ علیهم »( ابـن‌منظور، 1404ق، ج1، ص108)

از صابئین در قرآن کریم چند بار به صراحت نام برده شده است و بر موحد‌ بودن صابئین تاکید شده است( بقره : 62 ؛ مائده : 69 ؛ حج : 17 ؛ انعام : 85 ؛ ).

درباره مفهوم و ماهیت اقوام صابئین سخن بسیار گفته شده است و محققان از گذشته تا به امروز در این باره نظرات بسیار و گاه متفاوتی داده اند ؛ برخی آنان را از پیروان حضرت نوح دانسته اند( ابن منظور، 1404ق، ج1، ص108 ؛ راغب‌ اصفهانی‌، 1412ق، ص475) ؛ و بعضی آنان را منحرفان از طریقت حق شمرده اند( شهرستانی، 1414ق، ج2، ص307) ؛ و به نظر برخی دیگر آن ها ماندائی‌ها یا صبه، فرقه یهودی و مسیحی بین‌النهرین یعنی مسیحیان پیرو یحیی معمد هستند( دهـخدا‌، ‌1377‌، ذیل‌ مـاده صابئین) ؛ و برخی مورخان پا را فرا تر گذاشته و گفته اند که آنان نه یهودی‌اند، نه مسیحی و نه دینی دارند( طـبری، 1412ق، ج1، ص 253 ). اما بسیاری از محققان و پژوهشگران با استناد به نص صریح قرآن کریم و منابع گوناگون شفاهی و مکتوب تاریخی صابئین را اهل کتاب و یکتاپرست معرفی نموده اند( ابن‌العبری، 1992م، ص1 ؛ یعقوبی، بی‌تا، ج1، ص 147 ؛ طوسی، بی‌تا، ج1، ص283 ؛ ابوالفتوح رازی، 1408ق، ج1، ص 315 ؛ سیوطی، 1404ق، ج1، ص 75 ؛ طباطبایی، 1417ق، ج14، ص 358‌ ).

به هر روی تعیین دقیق ماهیت دینی و اعتقادی صابئین کار ساده ای نیست و مطابق با آنچه محققان کهنه کار در این باره گفته اند پژوهش تک بعدی در آثار و احوال این قوم ممکن است ناقص باشد و به نتیجه مشخصی ختم نشود چراکه این قوم گروهی‌ دینی‌ زنده‌ و رازدارند و بـه‌ آسانی از بـاورهایشان پرده‌ برنمی‌دارند و به‌ سادگی‌ درباره‌ آیین‌هایشان‌ سخن‌ نمی‌گویند( حزبایی زاده، 1390 ش، 32) ؛ و در این تحقیق بنا براین نیست که وارد مبحث حقیقت دینی و مذهبی قوم صابئین شویم و آنچه اهمیت دارد این است که این قوم با ویژگی های مختلف دینی و فرهنگی با سابقه کهن تاریخی وجود دارند و از جنبه های مختلف قابل بررسی هستند.

به هر صورت صابئین مندایی قومی هستند اصالتا سامی که‌ حدود دو هزار سال پیش، از اورشلیم به بین النهرین‌ کوچیدند و امروزه عمدتا در عراق و بخش کوچکتری‌ هم در ایـران ساکن هستند. منداییان در کناره‌های رودخانه‌های دجله، فرات و کارون زندگی می‌کنند. جمعیت آن‌ها را ۷۰ هزار نفر در عراق و ۲۵ هزار نفر در ایران برآورد می‌کنند( فروزنده، 1379 ش، 8 ). قریب ۷۵۰۰۰ نفر تا سال ۲۰۰۲ در عراق زندگی می‌کردند که پس از جنگ میان آمریکا و عراق بیشتر آنها به اردن و سوریه و نیز کشورهای غربی کوچ کردند.

 زبان قومی - دینی صابئین مندایی، گویشی از زبان آرامی‌ است. آن‌ها کتاب‌های دینی متعددی دارند که مهم‌ترینشان‌ عبارتند از : « گنزاریا » یا گنج بزرگ که وحی الهی‌ به‌ حضرت‌ آدم تلقی می‌شود، و کتاب « ادراشادیهیا »( تعالیم یحیی) که‌ حاوی مواعظ حضرت یحیی است( رصافیان، 1385 ش، 57 ).

قیمت فایل فقط 35,000 تومان

خرید

برچسب ها : پژوهشی در فرهنگ هنر اقوام صابئین

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۱/۰۵
  • ۲۸۵ نمایش
  • بک لینک قدرتمند

پروپوزال روانشناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی