نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

آخرین مطالب
پیوندها

پروژه طرح کارآفرینی تولید باند و گاز پزشکی

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ق.ظ
پروژه طرح کارآفرینی تولید باند و گاز پزشکی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf)
دسته بندی صنایع دارویی و پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 989 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پروژه طرح کارآفرینی تولید باند و گاز پزشکی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه طرح کارآفرینی تولید باند و گاز پزشکی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش


1 مقدمه :

محصولاتی که تحت عنوان باند و گاز پزشکی به بازار عرضه می شوند به سه دسته اصلی استریل ، غیراستریل و روغنی تقسیم بندی می شود که ویژگی ها و موارد کاربرد هر یک در ادامه ارائه شده است.

انواع باند و گاز پزشکی دارای بافت ساده (تافته) بوده و تراکم تار 12 و تراکم پود آن 8 بوده است . جنس این محصولات 100 درصد پنبه می باشد . الیاف نخ به کار رفته در بافت پارچه مورد استفاده در تهیه باند و گاز می بایست از جنس پنبه طبیعی و خالص باشد و به هیچ وحه نباید از الیاف مصنوعی در آن ختی به مقدار کم استفاده شود .

دلایل استفاده از الیاف مصنوعی در ساخت این محصولات عبارتند از :

· الیاف مصنوعی عموماً حساسیت های جلدی و غیر جلدی در بیمار ایجاد می کند .
· به دلیل شکل خاص ساختمانی شان ، امکان جذب و نگهداری محلول ها و نیز کارایی مطلوب را دارا نمی باشند .

ضمناً الیاف پنبه طبیعی خام سه مشخصه ویژه دارد که عدم دقت در فراوری صحیح مشکلاتی را ایجاد می کند و سبب افت کارایی محصول می شود . این موارد در زیر ارائه شده است :

· الیاف پنبه طبیعی حاوی چربی های استئاریک ، مالئیک ، پکتیک ، سیتریک و اولئیک می باشد که در صورت باقی ماندن در پارچه های بکار رفته ، مانع جذب آب ، محلول ها و خون می شود .
· این الیاف در حالت خام دارای رنگ زرد هستند و می بایست رنگزدایی شوند .
· ناخالصی های معدنی ناشی از جذب مواد توسط ساقه پنبه از زمین در پنبه خام وجود دارد .

علاوه بر موارد مذکور ، به دلیل موارد کاربرد خاص این محصولات فراوری کردن آنها نیز می بایست توسط ضوابط خاص و با دقت انجام گیرد . مهمترین و حیاتی ترین مرحله تولید انواع گازهای جراحی استریل و غیر استریل عملیات تکمیل پارچه تنزیب می باشد ، که توجه ویژه ای را می طلبد چرا که حدود 60% از مهمترین مولفه های مورد تاکید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در این مرحله باید تامین شود و از آنجایی که برای تامین آنها از تاسیسات ، تشکیلات و سرمایه گذاری مناسب و قابل توجه ای باید بهره مند بود متاسفانه گروهی سودجو از روش های غیر استاندارد و غیر بهداشتی و غیر اصولی استفاده کرده و با استفاده از مواد شیمیایی غیر مجاز و در شرایط ابتدائی مبادرت به سفید کردن پارچه می کنند و بدون آنکه به فاکتورهای مورد اشاره استاندارد توجه نمایند ، فقط به سود خویش فکر می کنند و جامعه را قربانی منافع خود می نمایند در صورتی که در تکمیل حتماً باید به سه فاکتور زیر بصورت ویژه نظر داشت :

· استفاده از مواد شیمیایی مجاز در شرایط مناسب
· شستشوی کامل پارچه در شرایط مناسب
· تنظیم تار و پود پارچه در زمان خشک کردن

مراحل بسته بندی کردن این محصولات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است . مرحله بسته بندی پارچه تنزیب خشک شده در اتاق های قرنطینه مجهز به لامپ UV (میکروب کش) نگهداری و آماده برای مرحله ی بعدی یعنی برش پارچه در ابعاد مورد نیاز شده و مجدداً در اتاق های قرنطینه دیگر نگهداری و آماده برای قرار گرفتن روی دستگاه های بسته بندی می شود . در مرحله بسته بندی که توسط ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام شده و در داخل بسته های نایلونی مرغوب یا جعبه های مقوایی قرار می گیرند . تا اینجا گاز کاملاً بهداشتی تولید شده و به نام گاز های استریل برای اتاق های عمل توسط دستگاه اتوکلاو ، استریل شده و مورد استفاده قرار می گیرد .

گازهای پانسمان استریل یکبار مصرف پس از عاری شدن از هر گونه مواد زائد در مرحله ی تکمیل شستشو با روش اتلین اکساید در محل تولید و یا به روش پرتونگاری (اشعه گاما) در سازمان انرژی اتمی ، استریل شده و توسط داروخانه ها برای مصرف در منازل ، مطب ها و اورژانس عرضه می گردد . استریل بودن بیست و هفتمین فاکتور استاندارد برای این گونه گازها می باشد .



شکل 1 انواع باند و گاز پزشکی



انواع باند و گاز پزشکی می بایست در حالت خیس خشک فاقد بو باشد . حداقل نمره نخ مصرفی در تار یا پود مورد استفاده در تولید باند و گاز نخ نمره 19 انگلیسی می باشد .

باندها عموماً در طول 2 متر برش داده شده و مورد استفاده قرار می گیرند . عرض باندها بسته به نوع سفارش می توانند 5 ، 10 ، 15 و 20 سانتی متر باشد که در هنگام برش در عملیات تکمیلی مشخص می گردد . پارچه باند باید با پهنای یکسان در راستای تار بریده شده و بصورت رول بسته بندی شود ، طوریکه به راحتی باز شده و نخ های آزاد مانع از باز شدن رول نگردند .

شکل 2 شمای کلی باند غیر استریل



هر رول باید توسط کاغذ یا سلوفان پوشانده شود . رول ها می توانند به صورت تکی یا چندتایی با رعایت ضوابط زیر بسته بندی گردند :

· در بسته بندی تکی ، ابتدا و انتهای هر رول باید به طور کامل پرس شود .
· در بسته بندی چندتایی ، باید تعداد معینی رول ( مطابق با تعداد اظهار شده بر روی بسته) در داخل کیسه ای از جنس پلی اتیلن به نحوی قرار گیرد تا آن را از گرد و غبار و آلودگی حفظ نماید .

باندهای تولید شده چنانچه پس از عملیات سفیدگری با پارافین و مواد پرکننده دیگر آغشته شوند ، تحت عنوان گاز روغنی شناخته می شود و معمولاً در بسته ای 24 و یا 36 تایی بسته بندی می شوند .

گازهای استریل معمولاً در بسته های دو عددی بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند .







شکل 3 شمای کلی گاز استریل پزشکی



کد آیسیک انواع باند و گاز پزشکی 24232010 می باشد .



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تهیه باند و گاز پزشکی



محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام


نام خانوادگی


مدرک تحصیلی


تلفن












1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :

توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید باند و گاز پزشکی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های صنعتی و معدنی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.



گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از محل تولید باند و گاز پزشکی

بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید باند و گاز پزشکی به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در معدن مورد ارزیابی قرار دادیم ،



جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید باند و گاز پزشکی نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین معدنی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .



انجمن بازاریابی


دانلود مقاله


آگهی رایگان


پیشینه تحقیق درمقاله


سایت مقاله


استخدام های امروز

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • ۲۵۸ نمایش
  • بک لینک قدرتمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی