نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

آخرین مطالب
پیوندها

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ق.ظ
پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی در 59 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی خدماتی و آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 142 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پروژه کارآفرینی شرکت خدمات حسابداری و حسابرسی در 59 صفحه ورد قابل ویرایش


شرح فرایند و اطلاعات فنی مورد نیاز

شرح فعالیت های شرکت :

1 – فعالیت های حسابداری دولتی

- حسابداری تملک دارایی های سرمایه ای

- حسابداری مالی

- اعتبارات

- انبار داری

- اموال

- حقوق و دستمزد

و ...



2 – فعالیت های حسابداری شرکتی

حسابداری شرکتی – حسابداری صنعتی - انبارداری – انبارگردانی و ...



3 –حسابرسی

حسابرسی دولتی

حسابرسی شرکتی

و ...



برخی از اطلاعات فنی مورد نیاز :

یکی از مباحث اصلی و مطرح بخشهای اداری ـ حسابداری و مالی و خدماتی اکثر موسسات ، سازمانها و شرکتها در روزهای پایان سال شلوغی و جنب و جوش است که برای انجام کارهای باقیمانده و ناتمام صورت می گیرد .

انگار که مسابقه ای در پیش است از کارکرد کارمند ساده گرفته تا مدیران و سرپرستان رده بالای در سازمان جهت رسیدن به نقطه پایان در تلاش هستند .

به راستی چرا اینگونه است ؟ و چه عواملی سبب این می شود که نتوانیم کارهایمان را در طی سال انجام دهیم ؟ عوامل فرهنگی موثرند یا عوامل اقتصادی ؟

آیا قوانین موجود کشور دارای اشکال و نقص هستند و یا عوامل محیطی و اجتماعی درون سازمانها؟

آیا از فن آوری سیستمهای اطلاعات مدیریت ( ) نتوانسته ایم بدرستی بهره‌ای ببریم ؟

آیا کارکنان سازمانها به موقع وظایف محوله را انجام نمی دهند ؟

و آیا مدیران از ابزارهای کنترلی مدیریتی خود به نحو مطلوب استفاده نمی کنند ؟

اینها سئوالات مطرحی هستند که می توان با حل آنها گره بسیاری از مشکلات موجود سازمانها و شرکتها باز شده و بدرستی از زمان بعنوان یک منبع محدود استفاده نمود .

بحثها و نظرات مختلفی در خصوص روزهای پایان سال با انبوه زیاد کارهای ناتمام مطرح است . عدهای از صاحبنظران بر این باورند که مدیران ما با توجه به عوامل فرهنگی و محیطی دارای ساختار مناسبی از لحاظ ترکیب زمان و شرایط آن و استفاده بهینه از وقت نمی باشند .

در این گزارش یه مسایلی در خصوص ریشه های بنیادی این مساله می پردازم و امیدوارم که بتوانم نگاه تازه ای در رفتار و کردار اجتماعی در مورد استفاده صحیح از وقت داشته باشم .

در این گزارش به عواملی از قبیل :

مهارتهای فردی و سازمانی

نقش عوامل فرهنگی و اقتصادی

عوامل درون سازمانها و برون سازمانی ،

وظایف کارکنان و نقص سیستمهای اطلاعاتی

وظایف مدیران و استفاده از ابزارهای مدیریتی

می پردازیم .

امروزه متخصصان و دست اندر کاران بحث جدیدی را تحت عنوان مدیریت اثر بخش مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند و بطوریکه در عصر حاضر کارایی و بهره‌وری والاترین هدف و ارزشمندترین مقصد کلیه مدیران است . مهارت اعمال مدیریت زمان به دو مقوله کلی مهارت فردی و مهارت سازمانی قابل طرح و تقسیم بندی است از بعد مهارت سازمانی که به شش قسمت تقسیم میشود مدیریت ارتباطات ـ مدیریت جلسات )– برنامه ریزی عملیاتی - تفویض اختیار –هدف گزاری ـ اولویت بندی اهداف و برنامه ها و فعالیتها ـ)و رابطه آن با مهارت فردی که آن هم با نقش وبژگیهای فرذی در موفقیت سازمانی در ارتباط است مورد بحث قرار می گیرد .









1 ـ مهارتهای سازمانی فردی

الف - مهارت سازمانی :

بحـث مهارتهای سازمانی مدیریت و سرپرستان از نقطه نظر اهداف تقریباً یکی است . شناسایی و تعیین اهداف از مباحث بسیار کلیدی می باشد . اولویت بندی این اهداف به شما کمک می کند که مطوئن تر به آنها برسید .

وقتی شما این برنامه و فعالیتها را برنامه ریزی می کنید در واقع از ابزارهای مدیریتی استفاده می کنید و چنانچه این مدیریت برنامه ریزی بصورت عملیاتی باشد شما یک مدیر عملیاتی به حساب می آیید و برای اینکه بتوانید برنامه های خود را اجرا کنید باید از مسئولیتهای اجرایی خود کم کرده و فقط نظارت و رهبری نمایند و قدرت دادن تفویض اختیار به دیگر کارکنان به شما کمک بسیاری خواهد کرد با این بینش شما دارای ارتباطات موثری با دیگر افراد خواهید بود و اینکه بتوانید از مقوله زمان هم حداکثر بهره‌برداری را بنمائید . پیتر دراکر پدر علم نوین معتقد است هرکس نتواند زمان خود را مدیریت نماید هیچ چیز دیگر را هم نمی تواند مدیریت کند .

بنابراین مهارت سازمانی مدیران موفق ارتباط بسیاری با مدیریت بهینه از زمان دارد .



ب ـمهارتهای فردی

کرت اوین رفتار افراد را تابعی از شخصیت انسان و محیط آنها می داند . ولی بر این اعتقاد بود که اعمال و رفتاری که از انسانها سر می زند احتمالاً هر دو عامل یعنی ویژگیهای فردی و عوامل محیطی در آن دخیل باشند .

وقتی به نظر کرت لوین در خصوص رفتار انساها تأمل می کنیم به این نتیجه می رسیم که رفتار انسان از دید خود فرد یعنی عامل اجرا و یا اینکه از دید دیگران مورد قضاوت قرار می گیرد دارای تفاوتهایی می باشد .

بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که فرد در موضع اقدام کننده قرار می گیرد رفتار خود را اکثراً به عوامل محیطی نسبت می دهد و عوامل شخصی و ویژگیهای فردی را نادیده می گیرد .

و بر عکس زمانی که در موضع مشاهده کننده و قضاوت کننده قرار می گیرد نقش عوامل محیطی را کمرنگ فرض نموده و بیشتر به عوامل شخصی تأکید می ورزد .

در حیطه بحث مهارتهای فردی تخصص و چگونگی نگرش به این قضیه می تواند در خور تأمل و اندیشه باشد .هر چه در انجام هر کاری فرد دارای تخصص و مهارت باشد بهتر و موثرتر میتواند در آن رشته فعالیت نماید . بی شک یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم عدم وجود مردان و زنان با تخصص و با مهارت در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی می باشد .

2 ـ نقش عوامل فرهنگی روی فعالیتهای اقتصادی مساله ای است که کارشناسان امر در مواجهه به آن به یک نکته اساسی توجه دارند و ان فرهنگ رفتاری افراد آن اجتماع می باشد .

در بیان تعریف مربوط به مسائل فرهنگی دیدگاه عالمان بطور قطع در یک راستا می باشد و ان اینست که در تعریف فرهنگ به اصول ثابتی معتقدند از انجمله مجموعه ای از ارزشها ، باورها ، اعتقادات ، هنجارها ‌، اخلاق ، دانش و سایر یافته ها و اکتسابات اجتماعی انسان .

در هر جامعه ای با توجه به خصوصیات فرهنگی ان مقولات ، معیارها و مفاهیمی با ارزش قلمداد می باشند وقتی از بایدها و نبایدهای یک فرهنگ حرف می زنیم از حد و حدودها و از مرزهای رفتاری آن اجتماع می گوییم به یک مجموعه از رفتارها و هنجارهای مسلم شده بر می خوریم که می تواند در پیشرفت و توسعه نقش بسزایی داشته باشد هر دوی عوامل فرهنگی و اقتصادی در مورد طرح این گزارش دارای اهمیت فوق‌العاده می باشند .

نظم و ترتیب در اجتماع ، وفای به عهد ، عدم وجود فاصله‌های طبقاتی ( عدالت اجتماعی به مفهوم واقعی ) ، داشتن امنیت و اسایش فکری و روحی و داشتن محیطی عاری از آلودگی های صوتی و فشارهای عصبی و ............ این مسایل تاثیر زیادی روی نظم اجتماعی دارد و نظم اجتماعی سبب می شود که کارها و امور جاری اجتماع به موقع و صحیح انجام شود . برای روشن شدن این بحث کمی بیشتر صحبت می‌کنیم :



- نظم و ترتیب در اجتماع ( نظم اجتماعی )

نظم اجتماعی سرآمد کلیه بحثهای این گزارش می باشد . نظم اجتماعی جهت دهنده اجتماع است .

تنظیم امور و داشتن برنامه مشخص برای اهداف تعیین شده در کمک به بهبودنظم اجتماعی مفید می باشد .

آگاهی اجتماع از چنین وضعی آنها را در خطی قرار می دهد که همانا توسعه فرهنگی و در نهایت توسعه اقتصادی می باشد .

-‌ وفای به عهد ( تعهد )

بسیاری از مشکلات مردم ما عدم وجود تعهد و وفای یه عهد و پیمان است . وقتی ریشه این مشکل را مورد ارزیابی قرار می دهیم به بحث قبلی ( نظم اجتماعی ) بر می خوریم . انجام امور بموقع و تعهد داشتن به افراد و کارها و وظایف محوله انسانها را متعهد کرده و در قبال اجتماع مسئولیت‌پذیر می کند .

احساس مسئولیت اجتماعی ، از مهمترین عوامل حفظ و ضمانت اجرایی عدالت اجتماعی است و لذا آگاهی عمومی به حقوق و وظایف و مراقبت در حفظ و اجرای آن و اصل انتقاد سازنده و امر بمعروف و نهی از منکر در همه مراتب و حدود آن در جامعه ضرورت دارد .

تامین اعتبار و کنترل بودجه :

اعمال مدیریت صحیح بر مصرف بهینه‌ی اعتبارات هزینه‌ای، اختصاصی، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سایر منابع مالی، مستلزم استفاده از ابزارهای لازم برای هدایت و کنترل مصرف اعتبارات به سوی اهداف تعیین شده و پیش‌گیری از تجاوز هزینه و سایر پرداخت‌ها از اعتبارات مصوب تخصیص یافته در کلیه سطوح طبقه بندی قانونی است. به بیان دیگر، کنترل بودجه‌ای به عنوان بخشی از مسئولیت پاسخ‌گویی مالی دستگاه‌های اجرایی، یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت مالی محسوب می‌شود و از حجم عملیات قابل ملاحظه‌ای نیز برخوردار است. بی تردید، سیستم‌های تامین اعتبار و کنترل بودجه‌ای سنتی نه تنها قادر به ایفای مسئولیت پاسخ‌گویی مالی ذیحسابان در قبال تامین اعتبار و کنترل بودجه‌ای نیست، بلکه مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی را نیز از استفاده‌ی بهینه تمام اعتبارات مصوب تخصیص یافته‌ی دوره مالی تا حدودی محروم می‌سازد.

سیستم تامین اعتبار و کنترل بودجه براساس ویژگی‌های محیطی وزارتخانه، موسسات و شرکت‌های دولتی و به نحوی طراحی شده است که ضمن هدایت و کنترل مصرف اعتبارات مصوب تخصیص یافته و پیش‌گیری از تجاوز هزینه و سایر پرداخت‌ها از اعتبارات یادشده‌، شرایط لازم را برای ره‌گیری اعتبارات تامین شده و اعمال مدیریت صحیح بر آنها فراهم آورد‌. به بیان دیگر، نرم‌افزار تامین اعتبار و کنترل بودجه به عنوان بخشی ازسیستم یکپارچه‌ی حسابداری و کنترل‌های مالی و بودجه‌ای، فرایند ابلاغ و اجرای بودجه را به صورت کامل پوشش می‌دهد و کلیه‌ی نیازهای اطلاعاتی قانونی و مدیریتی را در تمام سطوح سازمانی و به ویژه در حوزه‌ی اداری و مالی و ذیحسابی فراهم خواهد ساخت.







دریافت و پرداخت :

مدیریت بر وجوه نقد و اتخاذ تدابیر لازم به منظور انجام به موقع پرداخت‌ها و وصول و انتقال به هنگام درآمد و سایر دریافت‌ها از وظایف اساسی ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه‌های اجرایی و مقامات مسئول این قبیل دستگاه‌ها محسوب می‌شود. حجم در خور ملاحظه‌ی دریافت‌ها و پرداخت‌ها و تسریع در انجام آنها از یک سو، اعمال نظارت و کنترل و جلوگیری از هر گونه سو استفاده از وجوه نقد از دیگر سو‌، استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند و پیشرفته را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل ساخته است. گروه شرکت‌های همکاران سیستم افتخار دارد که بخشی از سیستم حسابداری و کنترل‌های مالی و بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی کشور را به مدیریت وجوه نقد با عنوان سیستم دریافت و پرداخت‌، اختصاص داده است

حسابداری صنعتی :

نمونه گزارش حسابداری مالیاتی موضوع ماده 272 الحاقی قانون مالیاتهای مستقیم توسط سازمان امور مالیاتی کشور تنظیم و جهت استفاده سازمان حسابرسی و حسابداران رسمی منتشر شده , لذا سازمان حسابداری و حسابداران رسمی و موسسات حسابداری عضو جامعه حسابداران رسمی ایران ملزم هستند در تهیه گزارش شرکتها و موسسات مورد حسابداری دقیقاً وفق فرم مذکور عمل نمایند, به نحوی که پاسخ مندرجات تمامی قسمتهای آن از جمله معاملات با اشخاص ثالث , مالیاتهای تکلیفی و هزینه ها دقیقاً داده شود . علاوه برلزوم تدقیق در مندرجات فرم یادشده و پاسخگویی به هریک از موارد, حسابداران مزبور در رسیدگی و تنظیم گزارش ملزم به رعایت قوانین و مقررات مالیاتی و استانداردهای حسابرسی می باشندکه در این مقوله به ذکر برخی نکات مهم به شرح زیر اکتفامی شود:

- - ضمناً در بندهای ذیل منظور از حسابدار مالیاتی , سازمان حسابرسی یا حسابداران رسمی یا موسسات رسمی عضو جامعه حسابداران رسمی میباشد.

1- مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات , قانون مالیاتهای مستقیم و مقررات مربوط به آن است که عندالاقتضاء با در نظر گرفتن سایر قوانین موضوعه از جمله قانون تجارت , قانون محاسبات عمومی , قوانین بودجه سنواتی و اساسنامه قانونی شرکتهای دولتی و استانداردهای حسابداری (تا آن حد که مغایرت آشکار با قانون مالیاتهای مستقیم نداشته باشد) اعمال می شود.

2- در تعیین درآمد مشمول مالیات , چنانچه در مواردی قانون مستقیم صراحتی نسبت به موضوع نداشته ولی سایر قوانین موضوعه دارای حکم معین درآن مورد باشند , حکم مزبور ملاک عمل قرار خواهد گرفت , با این توضیح که در موارد سکوت و ابهام , به ترتیب آراء ابلاغ شده شورای عالی مالیاتی و نیز بخشنامه ها و دستور العمل های سازمان امورمالیاتی کشور, استانداردهای حسابداری ملاک عمل خواهد بود.

3- در تعیین درآمد مشمول مالیات , شرایط و احکام هزینه های قابل قبول و استهلاکات موضوع فصل دوم از باب چهارم (مواد 147 تا 151 ) قانون مالیاتهای مستقیم و مصوبات هیات وزیران و وزیر امور اقتصادی و دارائی حسب مورد در باره هزینه های قابل قبول ملاک عمل خواهد بود.



انجمن بازاریابی


دانلود مقاله


آگهی رایگان


پیشینه تحقیق درمقاله


سایت مقاله


استخدام های امروز

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • ۲۶۳ نمایش
  • بک لینک قدرتمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی