نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

آخرین مطالب
پیوندها

پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۴۸ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی : 

پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

 » مبانی نظری 


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی(فصل دوم)در 32 صفحه در قالب wordd , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب: 
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی 

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

خود پنداره
متمایز ساختن «خود» از «دیگری»، ادراک یا شناخت خود است. (محسنی، 1375، ص17). ادراک از خود، یک مفهوم شناختی- اجتماعی است که با زمینه‌های شناختی- اجتماعی ارتباط بیشتری دارد تا با زمینه‌ی شناخت دنیای فیزیکی. به موازات رشد اجتماعی و دریافت هنجارهای رفتاری «خود» را از دیگران، از خلال پایه‌گذاری فردیت خود مجزا سازد. کودکان به تدریج و با افزایش سن، به ویژگی‌های خصوصی و شخصی، هویت خود را ادراک می‌کنند. کیفیت شکل‌گیری ادراک از «خود» تا حدود زیادی به چگونگی روابط و تبادل اجتماعی کودک با دیگران بستگی دارد و در خلال تجارب کودک با مراقبان اولیه، طرز برخورد و رفتار والدین و باز خوردهای محیطی، باعث شکل‌گیری باورها و نگرش‌های فرد می‌شود، البته کلیه عوامل خارجی تاثیرگذار، جزء از طریق خود فرد، نمی‌تواند بر آن دست یابد (محسنی، 1375).

خودپنداره ، یک از صفات ویژه‌ی انسان‌هاست که از اوایل کودکی آغاز می‌شود و در طول زندگی هم چنان ادامه دارد. هر فرد، شناخت و ادراک خاصی از خود دارد که دیگران از آن بی‌اطلاع‌اند. افکار و نگرش‌های مربوط به «خود» فرد، یک نظام مفهومی را می‌سازد که می‌توان آن را خودپنداره نامید (محسنی، 1375، ص18). این نظام فکری و شخصیتی دربرگیرنده‌ی کلیه‌ی ملاحظات فرد درباره خود و صفات جسمی و روحی، قابلیت‌ها و توانایی‌ها، استعدادها، نوع باورها و ارزش‌های فلسفی اخلاقی، سیاسی، مذهبی و دیگر ویژگی‌های اجتماعی- روانی است که او را از «دیگر» افراد متمایز می‌سازد. به علاوه بر این، عوامل دیگری مانند خاطرات گذشته، موفقیت‌ها و شکست‌های پیشین، باورها، علایق و نوع ارتباط فرد با دیگران، باعث ادراک فرد از خود و زمینه‌ی لازم جهت خود ارزشیابی به وجود می‌آورد. که این ارزشیابی، مبنای حرمت خود، احساس گناه، شرمساری و هویت شخصی فرد را تعیین می‌کند (محسنی، 1375). با تمام این تعابیر و تفاسیر، فرد است که ادراک نهایی نسبت به خود انجام می‌دهد و جایگاه خود را در تبیین افراد دیگر پیدا می‌کند. خود پنداره به عنوان قضاوت کلی فرد و ارزش‌گذاری در مورد خودش تعریف شده است.
(هارتر ، 1975). در جایی دیگر، به فرایند آگاه شدن هر فرد از ویژگی‌های شخصیتی‌اش، نوع روابط با دیگران، نظرش نسبت به حوادث و وقایع، ظرفیت‌ها و توانایی‌های او اشاره شده است 
خود پنداره هر فردی به تدریج از طریق بازخورد از سوی افراد مهم، بویژه والدین، شکل می‌گیرد (روزنبرگ ، 1965 ترجمه حسین پور،1389). خود پنداره به عنوان یک سازه‌ی چند بعدی، تعریف شده است که دارای ابعاد خاصی از جمله اعتماد به نفس، احساس استقلال، توانش تحصیلی و اخلاقی می‌باشد.

خودپنداره تحصیلی
پژوهشگران نشان دادند که خودپنداره مثبت نقش بسیار مهمی در افزایش سلامت روان و جسم دارد (یونگ ، 1993 ، بروکر 1992 ، لاورنس 1985) و همچنین تحققات نشان داده اند که خود پنداره مثبت با شرکت در فعالیت های ورزشی و فیزیکی و توسعه مهارت های مؤثر ارتباطی  همبستگی قوی دارد. (تورس ، فرنانوز ، ماسطر 1995) و متقابلاً‌ خودپنداره پایین می تواند منجر به استفاده از دارو،‌ مواد مخدر ، افسردگی ، خود کشی و خشونت ، عملکرد و واکنش های ارتباطی ضعیف منجر شود. (سیلو 1998 ،‌ هارشیرکز ، پیکاتیون و دی آئوجلی 1997) سیک پیرهن وبلام 1997،  هاوکتیز ، ماگاتنو و میلر 1992) . در سطوح تحصیلی و محیط تحصیلی خودپنداره مثبت دوستی را افزایش می دهد  که محصل می تواند به صورت مثبت با هم سن و سالان ،‌معلمان و به صورت کلی با محیط تحصیلی خود ارتباط برقرار کند که از عوامل مهم موفقیت تحصیلی است (یونگ 1993، بورکنر 1992 ، هائوکیتر و کاتالانو ، ترجمه حسین پور،1389).
خودپنداره تحصیلی یک مسئله انگیزشی که می تواند در روند یادگیری تاثیربگذارد، مفهومی است که فرد را از خود بعنوان یادگیرنده دارد. این مفهوم در خلاء شکل نگرفته است و ناشی از تجربیات مختلفی است که او را در موقعیت یادگیری داشته است.
به اعتقاد بلوم(1982) مفهوم خودپنداره تحصیلی شاخص تصور دانش آموز از خودش دررابطه با پیشرفت سایر یادگیرندگان در کلاسی است که وی به آن تعلق دارد. این مفهوم خود، بدون شک مبتنی بازخوردی است که دانش آموز در رابطه با کارهای آموزشگاهی اش از نمرات،آزمون ها، معلمان، والدین و همسالان خود دریافت می کند. در این موارد هرچه دانش آموز شواهد بیشتری دریافت می کند، مفهوم خودتحصیلی او بهتر می تواند پیشرفت تحصیلی او را پیش بینی کند؛مگر اینکه تغییرات مهم تری در دانش آموز یا آموزشگاه پدید آید.
با آنکه ویژگی های ورودی عاطفی، دانش آموز پس از کسب تاریخچه ای طولانی و متراکم از انواع بخصوص تکالیف یادگیری ظاهراً در برابر تغییر مقاومت می کند، باید وسایلی وجود داشته باشد که در افزایش کوشش دانش آموز برای یادگیری یک تکلیف بخصوص تازه موثر افتد. اگر به یاری این وسایل بتوان کاری کرد که  دانش آموز در رابطه با تکالیف جدید خود را نسبتاً موفق تصور کند، ممکن است در تکالیف بعدی بیشتر موفق گردد. یک راه انجام دادن این کار آن است که کیفیت آموزش  را بالا ببریم تا تعداد بیشتری از دانش آموزان در یادگیری خود به نوعی احساس توفیق یا حدی از تسلط یابند.

چیزی که این فایل را با بقیه فایل ها متمایز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرینت بودن آن می باشد تا خریدار از خرید خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش خودپنداره تحصیلی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید. 

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.
دسته بندی: عمومی » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 59 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:189 کیلوبایت

 قیمت: 10,900 تومان 
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.  پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی: 
    در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۲/۰۵
  • ۳۹۷ نمایش
  • بک لینک قدرتمند

پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی