نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

آخرین مطالب
پیوندها

پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۱۹ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)

دسته بندی : 

پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی, دانلود پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی

 » مبانی نظری 


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی(فصل دوم) در 38 صفحه در قالب wordd , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب: 
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی 

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه    
چهارچوب این پژوهش پنداشتی بوده و بر پایه مفاهیم " آموزش و هویت " استوار است که در این راستا مفاهیمی چون ارزشیابی و سنجش، اهمیت و ضرورت ارزشیابی، اهداف ارزشیابی با تاکید بر وضعیت تحصیلی و سبک های هویت اطلاعاتی، هنجاری، سردرگم-اجتنابی و بعد تعهد مورد بحث قرار می گیرند. 
پس از نظام آموزش و پرورش، دانشگاه مهم ترین و اساسی ترین مکانی است که قادر است روحیه خلاقیت، ابتکار، خود باوری و اعتماد به نفس را در نسل جوان شکوفا سازد. دانشگاه ها از گرانبها ترین ذخایری هستند که جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد. امروزه این مراکز، به لحاظ دارا بودن  دانش و فن در بالاترین سطح تخصصی از اعتبار زیادی برخوردارند و از عوامل عمده دگرگونی اجتماعی محسوب می شوند.

ذکر این نکته ضروری است که آموزش علوم پزشکی بخشی از نظام آموزش عالی است که با حیات انسان ها سروکار دارد و توجه به جنبه های کمی و کیفی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر سلامت جامعه را در گرو کیفیت خدمات، پیشگیری، آموزش بهداشت و درمان بدانیم، در این صورت وجود نظامی علمی و حرفه ای در دانشگاه به عنوان بستر واقعی تربیت این نیروی انسانی غیر قابل انکار است(39).  از این رو حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد، وضعیت و کیفیت این نظام در مقایسه با سایر نظام های جامعه وجود دارد. کیفیت یکی از موضوعاتی است که همیشه در آموزش عالی مورد توجه بوده ، اما شدت و قوت آن متفاوت است. از دهه 90 میلادی به بعد کیفیت از یک وضعیت حاشیه ای به یک مسئله برجسته و قابل توجه در کنار مسائل مالی تبدیل شده است. این مفهوم در آموزش عالی نسبت به سایر حوزه ها، بحث برانگیز تر و تصورات نسبت به آن متنوع تر است. در آموزش می توان کیفیت را حذف خطاها، اجتناب از اشتباه، ارائه خدمت کامل به وسیله موسسه و کادر آموزشی، بهبود دائمی جریان تدریس و یادگیری، توانائی در ارضای نیازهای دانشجویان، تضمین قابلیت دسترسی به آموزش، اثربخشی و در نهایت مطابقت با استانداردها دانست. از نظر یونسکو کیفیت در آموزش عالی مفهومی چند بعدی است که به میزان زیادی به وضعیت محیطی(زمینه) نظام دانشگاهی، ماموریت یا شرایط و استانداردهای رشته دانشگاهی بستگی دارد(2).
بنابراین در جهان امروز، ضرورت توجه به کیفیت آموزش و بهره وری حاصل از آن اهمیت ویژه ای دارد. امروزه، استمرار و پویایی متناسب با تحولات اجتماعی کیفیت آموزش تبدیل به مسئله مهم سازمان های درگیر در امر آموزش شده و متخصصان برنامه درسی برای این که بتوانند عملکرد خود و برنامه های درسی را بهبود بخشند، باید در روند کاریشان به کیفیت آموزش توجه نمایند.  چون یکی از مهمترین و اساسی ترین فعالیت ها در چرخه برنامه ریزی، یافتن ارزش فعالیت های انجام شده و قبلی در قالب ارزشیابی است، در ارتباط با کار آموزش نیز میتوان ارزشیابی را از اساسی ترین مراحل فعالیت های آموزشی در جهت ارتقای کیفیت آموزش دانست. 
 آموزش در حکم تلاش انسانی، فرایندی متغیر و موضوعی محوری برای توسعه در ابعاد مختلف است. بدیهی است که هر نوع آموزشی به توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی منجر نخواهد شد و فقط آموزش های متناسب و با کیفیت میتوانند فرد و جامعه را متحول سازند. ارزشیابی اشاره به فرایند تصمیم گیری، جمع آوری شواهد و قضاوت در خصوص نظام ها، برنامه ها، مواد، رویه ها و فرایند ها دارد و مهمترین برون داد ارزشیابی، پیشنهادها یا دستورالعمل هایی است که برای بهبود کیفیت آموزش تصمیم گیری در خصوص تغییر سیاست ها و خط مشی های نظام آموزشی به کار می رود. علاوه بر این، در ارزشیابی توجه به اهداف برنامه، فرایند ها، نتایج، پیامدها و...  مدنظر میباشد. ارزشیابی از جمله مؤثرترین تدابیری است که میتواند تسهیل کننده کیفیت بخشی به امور باشد؛ تدابیری که با شناسایی وضعیت موجود، کشف نقاط ضعف و قوت، و تبیین اثرات خواسته یا ناخواسته برنامه و یا مؤسسه، منجر به شفافیت وضعیت موجود شده و در صورت مشاهده هر گونه مسأله و مشکلی، با گزینش راهکارهایی متناسب و به هنگام، در حرکت به منظور کیفیت بخشی به فعالیتها، محصولات، خدمات و... موفق عمل میکنند(3).

پیشرفت تحصیلی به عنوان یک متغیر وابسته تحت تاثیر یک عامل نیست. واقعیت آن است که عوامل و متغیر ها چنان در  هم تنیده اند و با یکدیگر کنش متقابل دارند که تعیین نقش و سهم هر یک به دشواری، امکان پذیر است. از جمله عوامل فردی موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان عزت نفس، هوش هیجانی، انگیزه پیشرفت تحصیلی و غیره می باشند. با این وجود تحقیقات نشان می دهند که در بین این عوامل، عوامل فردی "با ماهیت شناختی اجتماعی" بیشترین تاثیر را بر پیشرفت تحصیلی دارند(7). واسطه های شناختی اجتماعی در تعیین موقعیت ها، نیازها، شایستگی های فردی و شخصیتی دانشجویان نقش دارند که آن نیز  به نوبه خود بر اهدافی که دانشجویان جهت پیشرفت تحصیلی خود دارند؛ می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد(16-18). یکی از عوامل فردی شناختی اجتماعی موثر بر وضعیت تحصیلی که امروزه مطرح می باشد فرایند تکاملی هویت و فاکتورهای موثر بر آن است(19).
نیاز انسان، درک هویت  یا توانائی انسان در آگاه بودن از خودش به عنوان موجودی مجزا و متفاوت است. انسان ها نیاز دارند برداشتی را از خودشان تشکیل دهند تا بتوانند بگویند " من منم" یا " من فاعل اعمالم هستم" (32, 38, 46).

مروری بر مطالعات انجام شده
مفهوم هویت و وضعیت تحصیلی از جمله مباحث بسیار مهم هستند که بر آینده فرد و کشور تاثیر می گذارد. در این بخش مقالات چاپ شده در داخل کشور در بخش ابتدایی و مقالات چاپ شده در خارج از کشور در بخش بعدی ،به ترتیب سال، ذکر شده اند. در این جا به ده مطالعه که کم و بیش به ذکر این مفاهیم و اهمیت آنها پرداخته است؛ اشاره می کنیم.
فرناز کشاورزی در سال 1388 پژوهشی توصیفی مقطعی را تحت عنوان تاثیر سبک هویت و هوش هیجانی در پیش بینی انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی انجام داد. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط سبک هویت و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش، شامل دانشجویان دختر و پسر با دامنه ی سنی 20 تا 35 سال است که در سال 1387 در شاخه های فنی- مهندسی، ادبیات، علوم اجتماعی_روان شناسی و هنر در دانشکده های دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز مشغول به تحصیل بودند.  حجم گروه نمونه با توجه به منابع مالی، حجم جامعه ی آماری، روش پژوهش و بر طبق جدول مورگان (نقل از وزیری و همکاران، 1382)  برآورد شده و تعداد 450 نفر به شیوه ی خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. از میانگین و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون- مدل گام به گام و جهت مقایسه از تحلیل واریانس آنووا استفاده گردید. در این پژوهش از سه پرسشنامه ی سبک هویتی برزونسکی، انگیزه ی پیشرفت هرمنس و هوش هیجانی برادبری- گریوز استفاده شده است.
پرسشنامه ی سبک هویتی برزونسکی: این پرسشنامه که در سال (1989) توسط برزونسکی در آمریکا تهیه شده و در سال) 1997)توسط برزونسکی مورد تجدید نظر قرار گرفته شامل 40 ماده است و آزمودنی ها با خواندن هر ماده بر اساس یک مقیاس5 درجه ای میزان موافقت یا مخالفت خود را در هر ماده مشخص می کند.  پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس : این پرسشنامه دارای 29 گروه عبارات4 جمله ای است. آزمودنی ها با خواندن هر گروه از عبارات، یکی از 4 جمله را که با آن موافقند بر می گزینند.  پرسشنامه ی هوش هیجانی برادبری-گریوز: این پرسشنامه دارای 28 جمله است و قابلیت اجرای گروهی دارد. آزمودنی ها با خواندن هر ماده بر اساس یک مقیاس لیکرت 7  درجه ای میزان موافقت یا مخالفت خود را در هر ماده مشخص می کنند. این پرسشنامه مطابق با تعاریف نظری ارایه شده از هوش هیجانی دارای 4 زیر مقیاس و یک نمره ی کل برای هوش هیجانی است.
نتایج پژوهش حاکی از این است که بالاترین میانگین در کل نمونه ها مربوط به سبک هویت هنجاری و سپس سبک اطلاعاتی است و پائین ترین میانگین در میزان تعهد دیده می شود. اما در این پژوهش ارتباط معنی داری بین سبک های هویتی و پیشرفت تحصیلی دیده نشده است.  در زمینه هوش هیجانی بالاترین میانگین در کل نمونه ها، مربوط به زیر مقیاس خود مدیریتی و پایین ترین میانگین در زیرمقیاس آگاهی اجتماعی دیده می شود و در زمینه ی عملکرد تحصیلی و انگیزه ی پیشرفت میانگین عملکرد تحصیلی در دو گروه دختران و پسران دانشجو در کل نمونه و کلیه ی رشته های تحصیلی چندان تفاوتی ندارد. همچنین میزان انگیزه ی پیشرفت آنها نیز اندکی در دختران دانشجو بالاتر است. در ادامه با در نظر گرفتن متغیر ملاک (انگیزه پیشرفت) و متغیرهای پیش بین( هوش هیجانی و سبک هویت) ارتباط بین متغیرهای مورد نظر را از طریق محاسبه ی ضریب همبستگی پیرسون در سطح  99 درصد اطمینان با انگیزه ی پیشرفت ارتباط معنادار دارند. رگرسیون انگیزه ی پیشرفت بر سه متغیر مذکور معنادار است( p<0/0001). نتایج فوق را می توان این گونه تفسیر کرد که افزایش تعهد و مدیریت روابط به عنوان یکی از عوامل هوش هیجانی  باعث کاهش انگیزه ی پیشرفت و سبک هویت اطلاعاتی، موجب افزایش انگیزه ی پیشرفت می شود .جهت بررسی سهم سبک های هویتی، هوش هیجانی و انگیزه ی پیشرفت در عملکرد تحصیلی از تحلیل رگرسیون چند متغیری استفاده شد. هیچ یک از متغیرها ی مورد نظر با عملکرد تحصیلی ارتباط معنادار نداشتند و تمامی متغیرهای فوق تنها 2 درصد از واریانس یا تغییرات عملکرد تحصیلی را پیش بینی کردند.  تمامی متغیرهای پژوهشی، با انگیزه ی پیشرفت، ارتباط معناداری دارند؛ با این توضیح که ارتباط انگیزه ی پیشرفت با سبک هویت اطلاعاتی، بیشترین رابطه ی معنادار را داشت(19).


چیزی که این فایل را با بقیه فایل ها متمایز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرینت بودن آن می باشد تا خریدار از خرید خود کاملا راضی باشد.

توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش سبک های هویت و پیشرف تحصیلی(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید. 

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.
دسته بندی: عمومی » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 37 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:287 کیلوبایت

 قیمت: 11,900 تومان 
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.  پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

  • محتوای فایل دانلودی: 
    در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۲/۰۵
  • ۲۲۷ نمایش
  • بک لینک قدرتمند

پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی(

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی