نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

پیشینه تحقیق,مبانی نظری,نمونه پیشینه تحقیق در مقاله,نمونه پیشینه تحقیق در پایان نامه, خرید ساعت مچی , کیف زنانه, لوازم شخصی , لوازم آرایشی, ساعت مچی شیک,

آخرین مطالب
پیوندها

پروپوزال آماده علوم تربیتی

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ب.ظ

پروپوزال بررسی سازگاری، خودکارآمدی و رشد اجتماعی در نوجوانان خانواده تک فرزند و چند فرزند

پروپوزال بررسی سازگاری، خودکارآمدی و رشد اجتماعی در نوجوانان خانواده تک فرزند و چند فرزنددسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 28 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 23 

بررسی سازگاری، خودکارآمدی و رشد اجتماعی در نوجوانان خانواده تک فرزند و چند فرزند

قیمت فایل فقط 35,000 تومان

خرید

بررسی سازگاری، خودکارآمدی و رشد اجتماعی در نوجوانان خانواده تک فرزند و چند فرزند

شامل زیر میباشد

پروپوزال آماده علوم تربیتی

بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق ) :

اهمیت و ضرورت:

سوابق مربوط ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق ) :

پژوهش های داخلی:

پژوهش های خارجی:

فرضیه ها ( هر فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شده است .) :

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها :

اهداف تحقیق ( شامل اهداف علمی1 ، کاربردی 2 و ضرورت های 3 خاص انجا تحقیق ):

هدف کاربردی بیان نام بهره وران ( اعم از مؤسسات آموزشی و اجرایی و غیره ):

جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق :

نوع روش تحقیق:

انواع متغیرها (وابسته - مستقل و...):

جامعه، نمونه و روش نمونه گیری:

ابزار پژوهش (شرح کامل پرسشنامه ها و پکیج ها) :

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

فرایندهای درونی افراد، پدیده های کاملاً درونی نیست بلکه تحت تاثیر عواملی بیرون است که متقابلاً بر یکدیگر اثر دارند. سیستمی که بیش از همه بر فرد موثر است و رفتارهای او را هر آن شکل می دهد، خانواده است. به طور کلی موقعیت کودک در خانواده، تعداد و جنسیت فرزندان و ترتیب تولد آنها، نحوه ارتباط او با همسالان یا سایر وابستگان، عوامل اقتصادی و فرهنگی، همه در شکل گیری شخصیت کودک نقش دارند (جهانگیری، 1383).

آلفرد آدلر، روانپزشک اتریشی از جمله نظریه پردازانی است که در روان شناسی فردی خود به موضوع ترتیب تولد و نقش آن در شکل گیری شخصیت پرداخته است (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سید محمدی، 1392). براساس پژوهش های انجام شده پیشین، روان شناسان بر این باور بودند که بدون شک کودکانی که یگانه فرزند خانواده هستند، از کودکان دارای خواهر و برادر ضعیفتر و ناتوان ترند. براساس این باور، یگانه فرزند بودن یک نقص به شمار می آید و از چنین کودکانی نمی توان مانند دیگر کودکان انتظار موفقیت و پیروزی را داشت( احدی و بنی جمالی، 1385). از آنجا که همشیران در منظومه خانواده، اوقات زیادی را با هم می گذارنند، کیفیت تعاملات آنها می تواند نقش مهمی در رشد کودک ایفا کند (برادی[1] و دیگران، 1992). متاسفانه فقدان ارتباطات اجتماعی موثر می تواند منجر به هیجانات منفی، اضطراب، افسردگی، تنهایی، احساس انزوا و خودپنداره ضعیف شود (تریچی، 2006).

یکی متغیرهای مورد بررسی سازگاری است. منظور از سازگاری رابطه ای است که میان فرد و محیط او به ویژه محیط اجتماعی وجود دارد و به وی امکان می دهد تا انگیزه های کمبود فرا روی خود را ارضا کند. سازگاری را می توان چنین تعریف کرد: هرگاه تعادل جسمی و روانی فرد به گونه ای دچار اختلال شود که حالت ناخوشایندی به وی دست دهد و برای توازن نیازمند به کارگیری سازوکارهای جدید درونی و حمایت های بیرونی باشد و در به کارگیری سازوکارهای جدید موفق شده و مسئله را به نفع خود حل کند، می توان گفت که فرایند سازگاری به وقوع پیوسته است (سودانی و همکاران، 1391).

بنابراین، ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﻪ ﭘﺬﻳﺮش و اﻧﺠﺎم رﻓﺘﺎر‌ و ﻛﺮدار‌ ﻣﻨﺎﺳﺐ‌ و ﻣﻮاﻓﻖ ﻣﺤﻴﻂ و ﺗﻐﻴﻴﺮات‌ ﻣﺤﻴﻄـﻲ‌ اﺷـﺎره دارد و ﻣﻔﻬﻮم ﻣﺘﻀﺎد‌ آن‌ ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎری اﺳﺖ. ﻳﻌﻨﻲ، ﻧﺸـﺎن دادن واﻛـﻨﺶ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳـﺐ ﺑـﻪ ﻣﺤـﺮکﻫـﺎی ﻣﺤﻴﻂ و ﻣﻮﻗﻌﻴﺖﻫﺎ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﻛﻪ‌ ﺑﺮای‌ ﺧﻮد ﻓﺮد ﻳﺎ دﻳﮕﺮان و ﻳـﺎ ﻫـﺮ‌ دو‌ زﻳـﺎنﺑﺨـﺶ ﺑﺎﺷـﺪ‌ و ﻓـﺮد ﻧﺘﻮاﻧﺪ‌ اﻧﺘﻈﺎرات ﺧﻮد و دﻳﮕﺮان را‌ ﺑﺮآورده ﺳﺎزد. ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎری ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ در ﺑﺎﻓﺖ ﻫﺎ و ﻣﻮﻗﻌﻴﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮوز ﻛﻨﺪ و ﻣﺘﻮﺟﻪ درون ﻳﺎ‌ ﺑﻴﺮون‌ ﻓﺮد ﺑﺎﺷﺪ. ﺑـﻪ ﻫﻤـﻴﻦ دﻟﻴـﻞ، ﻣﻌﻤـﻮﻻً‌ ﺻـﻔﺖ‌ ﺳـﺎزﮔﺎری ﻫﻤﺮاه‌ ﺑﺎ‌ ﻣﻮﺻﻮف ﺧﻮد ﺑﻪ‌ ﻛﺎر‌ ﻣﻲرود و در ادﺑﻴﺎت ﻣﻜﺘﻮب و ﻣﺤﺎورهای از ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺳﺎزﮔﺎری ﺷـﻐﻠﻲ، زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ، ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ و ﺟﺰ آن‌ اﺳﺘﻔﺎده‌ ﻣـﻲﺷـﻮد‌. ﺧﺸـﻢ ﻣﻬـﺎرﻧﺸـﺪه، اﻏﻠـﺐ ﺑـﻪ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮی و ﻧﺎﺳﺎزﮔﺎری ﻣﻨﺠﺮ‌ ﻣﻲﺷﻮد‌ )ﻧﻮﻳﺪی‌، 1385).‌



[1] Brody, G. H

قیمت فایل فقط 35,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی سازگاری , خودکارآمدی , رشد اجتماعی , در نوجوانان خانواده , تک فرزند , چند فرزند

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۱/۰۵
  • ۲۶۸ نمایش
  • بک لینک قدرتمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی